Revolut Inwestuje 1,1 Mld € We Francji: Strategia Europejskiej Ekspansji

Photo of author

By Adam

Potężna firma fintechowa, Revolut, rozpoczyna znaczącą inicjatywę strategiczną mającą na celu umocnienie swojej pozycji w europejskim głównym nurcie bankowości. Ta ambitna ekspansja koncentruje się na znacznym zaangażowaniu finansowym skierowanym do Francji, pozycjonując ten kraj jako kluczowy węzeł dla przyszłego wzrostu firmy w Europie Zachodniej i poza nią.

Strategiczna ekspansja w Europie z centrum we Francji

Revolut, pierwotnie założony w Wielkiej Brytanii, dokonuje decydującej inwestycji o łącznej wartości 1,1 miliarda euro (1,12 miliarda USD) w ciągu najbliższych trzech lat. Kapitał ten jest przeznaczony głównie na wzmocnienie obecności we Francji, ze strategicznym celem uczynienia Paryża swoją główną siedzibą operacyjną dla Europy Zachodniej. Ten ruch podkreśla zamiar firmy znacznego pogłębienia penetracji rynku na kontynencie.

Kluczowym celem tej inwestycji jest ułatwienie formalnego wniosku Revoluta o francuską licencję bankową. Oczekuje się, że pomyślne uzyskanie tej licencji umożliwi firmie oferowanie szerszego zakresu produktów i usług bankowych dostosowanych specjalnie do rynku francuskiego, który jest jednym z największych centrów finansowych w Europie. Ta lokalna licencja stanowi ewolucję w stosunku do obecnej struktury operacyjnej, która wykorzystuje licencję bankową przyznaną przez Europejski Bank Centralny za pośrednictwem litewskiej spółki, działającą od 2018 r. i zaktualizowaną w 2021 r.

Planowany paryski ośrodek będzie obsługiwał nie tylko Francję, ale także będzie pełnił funkcję centralnego centrum dowodzenia dla operacji w kilku sąsiednich krajach, w tym w Irlandii, Niemczech, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii. Ta baza w Europie Zachodniej będzie uzupełnieniem istniejącego centrum operacyjnego zlokalizowanego w Wilnie na Litwie, które będzie nadal zarządzać usługami dla innych rynków w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Cele wzrostu i globalny zasięg

W ramach tej ekspansji Revolut wyznaczył agresywne cele wzrostu we Francji. Firma dąży do podwojenia swojej francuskiej bazy klientów do 10 milionów do końca 2026 r., a w dłuższej perspektywie do osiągnięcia 20 milionów użytkowników do 2030 r. Wspieranie tego przewidywanego wzrostu wymaga znacznego zwiększenia liczby personelu; Revolut planuje zatrudnić ponad 200 nowych pracowników we Francji w różnych kluczowych obszarach, takich jak compliance, inżynieria, obsługa klienta i rozwój produktów.

Założony w 2015 roku Revolut szybko rozrósł się poza swoje początki jako popularna aplikacja do przelewów pieniężnych znana z niskich opłat i przyjaznego interfejsu, zwłaszcza wśród młodszych grup demograficznych i osób często podróżujących. Rozszerzył swoją ofertę o usługi handlowe, oszczędnościowe i pożyczkowe. Firma osiągnęła wycenę 45 miliardów USD podczas wtórnej sprzedaży akcji w listopadzie 2024 r., umacniając swój status najcenniejszego startupu w Europie i stawiając swoją pozycję finansową obok uznanych instytucji, takich jak Societe Generale i Nordea.

Chociaż koncentruje się silnie na staniu się wiodącą grupą bankową w Europie dzięki swojej francuskiej inicjatywie, Revolut jednocześnie przygotowuje grunt pod potencjalną przyszłą pierwszą ofertę publiczną (IPO). Chociaż formalne plany nie zostały publicznie potwierdzone, raporty sugerują, że firma pozycjonuje się na publiczne notowanie w przewidywalnej przyszłości.

Poza strategią europejską, Revolut aktywnie dąży również do szerszej ekspansji globalnej. Firma ogłosiła plany oficjalnego uruchomienia swoich usług bankowych w Meksyku w tym roku. Ponadto aktywnie pracuje nad uzyskaniem 10 nowych licencji bankowych na całym świecie, aby ułatwić wejście na obiecujące, szybko rozwijające się rynki, wymieniając konkretnie Brazylię i Indie jako kluczowe cele przyszłej ekspansji.

Znajdź Revolut w mediach społecznościowych: Twitter, LinkedIn, Telegram, Facebook, Youtube.

Dodaj na: