Sprouts Farmers Market: RBC podnosi rekomendację, widzi potencjał wzrostu

Photo of author

By Marek

RBC Capital Markets podniosło rating Sprouts Farmers Market (SFM) do „outperform”, sygnalizując potencjalnie znaczące ożywienie dla sieci sklepów spożywczych. Analityk Steven Shemesh wskazuje na niedawną korektę rynkową, która pozycjonuje akcje spółki na atrakcyjnym poziomie wyceny, z docelową ceną 148 USD za akcję. Ten nowy cel sugeruje potencjalny wzrost o około 44% w stosunku do obecnych poziomów handlu, pomimo wcześniejszego dostosowania ze 176 USD.

Poprawiony pogląd firmy opiera się na przekonaniu, że niedawne spadki cen akcji, które spowodowały, że SFM radzi sobie gorzej niż konkurenci i rynek, już uwzględniły obawy dotyczące spowolnienia sprzedaży i wpływu działań promocyjnych. Shemesh zauważa, że akcje Sprouts spadły o około 42% od czerwcowego szczytu, co jest większym spadkiem niż zarówno u konkurentów branżowych, jak i na całym rynku. Ta wycena, handlująca po około dziewięciokrotności szacowanego skorygowanego wskaźnika EBITDA na 2027 rok (lub 15-krotności wskaźnika C/Z), jest postrzegana jako dobrze zbilansowana, oferująca pozytywne perspektywy na nadchodzące kwartały.

Kluczowym motorem tej optymistycznej prognozy jest odnowiona strategia Sprouts skoncentrowana na innowacjach i efektywności operacyjnej. Firma prognozuje średnioterminowy wzrost porównywalnej sprzedaży w przedziale od 4% do 5%, co stanowi zauważalny wzrost w porównaniu do średniej 3% obserwowanej w latach 2015-2019. Oczekuje się, że wzrost ten będzie napędzany zaangażowaniem w dyferencjację produktów i bardziej dynamiczną kulturę korporacyjną. W bieżącym roku Sprouts wprowadził ponad 7100 nowych produktów w swoich różnych kategoriach, a także usprawnienia w zarządzaniu łańcuchem dostaw w celu zwiększenia świeżości produktów i skrócenia czasu transportu od gospodarstwa do półki.

Ponadto Sprouts aktywnie modernizuje swoje strategie marketingowe i dotyczące nieruchomości. Firma znacząco przesunęła wydatki na reklamę, przechodząc od 85% uzależnienia od ulotek drukowanych przed pandemią do większego nacisku na reklamę cyfrową z ulepszonymi możliwościami atrybucji. Ten cyfrowy impuls zostanie uzupełniony ogólnokrajowym wdrożeniem programu lojalnościowego, zaprojektowanego w celu zwiększenia zaangażowania klientów i napędzania powtarzalnych zakupów.

Przewaga konkurencyjna firmy jest również wzmacniana przez jej ekspansję cyfrową i strategiczne partnerstwa. Współpraca z platformami dostawczymi, takimi jak Instacart, DoorDash i Uber Eats, rozszerza zasięg rynkowy Sprouts i poprawia ogólne doświadczenie konsumenta. Dodatkowo, rosnące preferencje konsumentów dotyczące żywności ekologicznej i naturalnej mają przynieść Sprouts nieproporcjonalne korzyści w porównaniu do tradycyjnych supermarketów. Ta zbieżność czynników – wartość, efektywność, innowacje cyfrowe i korzystny trend rynkowy w kierunku produktów naturalnych – stanowi podstawę przekonania RBC o potencjale ożywienia Sprouts Farmers Market.

Dodaj na: