Wzrost produkcji SAF: Klucz w długoterminowych umowach z liniami lotniczymi

Photo of author

By Adam

Sektor lotniczy stoi przed krytycznym wyzwaniem dekarbonizacji swoich operacji i osiągnięcia ambitnych celów środowiskowych, w tym celu zerowej emisji netto do 2050 roku. Główną przeszkodą w tej transformacji jest ograniczona dostępność i wyższe koszty Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (SAF), niezbędnego elementu do znaczącego zmniejszenia śladu węglowego branży.

Stymulowanie produkcji SAF poprzez popyt

Aby przyspieszyć przyjęcie SAF i przezwyciężyć obecne ograniczenia podaży, starszy menedżer z firmy Bayer sugeruje strategiczne przesunięcie w zakresie zakupów linii lotniczych. Matthias Berninger, wiceprezes wykonawczy i szef działu zrównoważonego rozwoju w firmie Bayer, podkreślił konieczność zawierania przez linie lotnicze długoterminowych umów zakupu na znaczne ilości SAF. Takie podejście odzwierciedla udane modele obserwowane w sektorze energii odnawialnej, gdzie zobowiązania dotyczące popytu napędzały wzrost produkcji.

Berninger stwierdził, że takie jednoznaczne zobowiązania zapewniłyby niezbędną zachętę w całym łańcuchu dostaw. Biorąc pod uwagę, że jednostka Monsanto firmy Bayer dostarcza środki produkcji rolnej istotne dla surowców biomasowych do biopaliw, firma rozumie ten mechanizm: zapewniony popyt zachęciłby rolników do uprawy odpowiednich roślin, a przetwórców do rafinacji tych materiałów w SAF. Obecnie, mimo że Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) prognozuje podwojenie produkcji SAF do 2 milionów ton do 2025 roku, stanowi to zaledwie 0,7% całkowitego zużycia paliwa lotniczego, co podkreśla znaczącą lukę, którą należy wypełnić.

Źródła Zrównoważonego Paliwa Lotniczego

Zrównoważone Paliwo Lotnicze może być pozyskiwane z różnych odnawialnych źródeł, w tym z roślin uprawnych, zużytego oleju spożywczego i różnych produktów odpadowych. Rozszerzenie produkcji i wykorzystania SAF jest kluczowe dla skutecznego wypełnienia przez branżę zobowiązań klimatycznych. (Raportowanie: Allison Lampert w Montrealu; Redakcja: David Gregorio) (Reuters)

Dodaj na: